woensdag 6 september 2017

Dag 4: Maggie Valley Great Smokey Mountains

Na een goede nacht in het Omni hotel vertrekken we vandaag voor onze route dwars door de Smokey mountains. Vanochtend begon de dag bewolkt, gisteravond hadden we al een flinke regenbui gehad.
Ontbijt hadden we niet in het hotel maar hebben we genuttigd bij Cracker Barrel, dit is echt een aanrader.

Onderweg naar onze tussenstop op weg naar Nashville hadden we een drietal "bezienswaardigheden" ingepland, waaronder een trail lopen bij de Tallulah Gorge State park.
Maar het werd gedurende de rit steeds slechter en het regende behoorlijk hard.

De eerste stop was bij " Goats on the roof" in het dorpje Tiger. Een kleine attractie waar de geiten op het dak leven, alleen vandaag natuurlijk weer niet want het regende te hard. Ook wordt er handgemaakte fudge verkocht maar gelukkig vind ik dit niet lekker 😂

Ondertussen passeerden we de grens naar North Carolina.

Next stop was het Tallulah Gorge State park, maar het was te slecht en gevaarlijk om de trial te gaan lopen. Helaas deze blijft op het to do lijstje staan.

Vervolgens reden we naar Bridal veil falls waar je met de auto onder een waterval door kunt rijden maar... ook deze weg was gesloten!

We reden Maggie Valley binnen waar ons motel ligt voor vannacht, ingecheckt en vervolgens doorgereden naar Cherokee.
Wat een commerciële business is dit, hier hebben we even rondgelopen maar zagen het al snel voor gezien.

Het weer was in de tussen tijd weer opgeklaard en het zonnetje scheen ook weer lekker. We wilden toch nog iets actiefs gaan doen en zijn doorgereden naar Great Smokey Mountains state park waar we toch nog een heerlijke wandeling hebben kunnen maken. Tijdens de wandeling kreeg je ook een kijk hoe het vroeger op het land was,

En ook natuurlijk een uitzicht over de great smokey mountains.

Ons motel heeft een schuifpui naar buiten met een "porch" met schommelstoelen, hier hebben we heerlijk nog een hele poos buiten gezeten onder het genot van een heerlijke Corona met op de achtergrond het geluid van een kabbelende beek ......

Morgen gaan we op weg naar Nashville, passeren dan staatsgrens nummer 3 Tennessee, waar we 2 nachten zullen verblijven, onderweg zullen we het grootste boomhuis van de wereld gaan bezoeken, het zal ons benieuwen.
Bedankt voor alle leuke reacties, fijn dat jullie meelezen.

1. Die schommelstoelen! Wat een leuk plekje! En Cracker Barrel is natuurlijk altijd goed. Ook dat winkeltje erbij vind ik altijd erg leuk om een beetje te browsen. Past wel bij de sfeer van de schommelstoelen.

2. Wederom mooie foto's van de natuur en prachtige omgeving. En ja die schommelstoel is helemaal in de smaak van Erik toch? grtjs, Ludo

3. Whaaaa...ff bie motte laeze. Wat toch weer sjoën. Al völ mëtgemaaktj op zoe korte tieëd. Sjoën foto's weer en wae blieve uch noe vollege...héérluk ��